Professioner og værdier i børns idrætsmiljøer

Af Mette Krogh Christensen, 2004

En forskningsbaseret evalueringsrapport af udviklingsprojektet ’Børn lærer gennem kroppen’, som fandt sted i Århus 2001-2003. Rapporten fokuserer på samarbejdet mellem idrætslærere, pædagoger og trænere samt på disse professioners værdier i forhold til 6-10-årige børns idrætsmiljøer.

 
Fakta om udgivelsen
Forfatter(e):
Titel:
Professioner og værdier i børns idrætsmiljøer 
Beskrivelse:
En forskningsbaseret evalueringsrapport af udviklingsprojektet ’Børn lærer gennem kroppen’, som fandt sted i Århus 2001-2003. Rapporten fokuserer på samarbejdet mellem idrætslærere, pædagoger og trænere samt på disse professioners værdier i forhold til 6-10-årige børns idrætsmiljøer. 
Publikationstype:
Analyser og rapporter 
Udgivelsesår:
2004 
Udgivelsesmåned:
 
Udgiver:
Center for Idræt, Aarhus Universitet
Sprog:
Dansk
Antal sider:
80
ISBN-nr.:
87-000001-0-5
Emner:
Idrætskultur, Idrætspolitik generelt, Uddannelse, Sundhed, Foreningsliv og frivillighed, Motionsidræt
Stikord:
børn, skoleidræt, pædagog, idrætslærer, træner, idrætssamvirke, udvikling, projekt 
Noter:

Skriftserien Ludus, nr. 1, 2004.

 

Ooprindeligt offentliggjort på Center for Idræts hjemmeside, www.idraet.au.dk.

Anvendelse af cookies

Idrættens Analyseinstituts hjemmesider bruger cookies for bl.a. at kunne skabe en brugervenlig og overskuelig hjemmeside. Brugen af cookies giver bl.a. informationer om, hvordan hjemmesiden bliver brugt, eller de understøtter særlige funktioner som Twitter-feeds.


Hvis du benytter siderne, accepterer du dette. Vil du vide mere om vores brug af cookies og personrelaterede data klik her.