Ny teknologi - nye muligheder

Af Martin Hedal, Januar 2007

Artikel med undertitlen 'En analyse af fremtidige mediestrategier for idrætsgrene og events uden omfattende tv-dækning - med udgangspunkt i VM i floorball, maj 2007' stiller spørgsmålstegn ved, hvordan sportsrelaterede historier via internettet kan leveres og formidles til forskellige målgrupper på en spændende og levende måde.

 
Fakta om udgivelsen
Forfatter(e):
Titel:
Ny teknologi - nye muligheder 
Beskrivelse:
Artikel med undertitlen 'En analyse af fremtidige mediestrategier for idrætsgrene og events uden omfattende tv-dækning - med udgangspunkt i VM i floorball, maj 2007' stiller spørgsmålstegn ved, hvordan sportsrelaterede historier via internettet kan leveres og formidles til forskellige målgrupper på en spændende og levende måde.  
Publikationstype:
Idans analyser og rapporter 
Udgivelsesår:
2007 
Udgivelsesmåned:
januar 
Udgiver:
Idrættens Analyseinstitut
Sprog:
Dansk
Antal sider:
24
ISBN-nr.:
Intet ISBN nummer
Emner:
Medier og marketing, Events
Stikord:
Mediestrategier, tv-dækning, floorball, net-tv, Dansk Ride Forbund, Dansk Orienterings-Forbund, kommunikation, web-tv, Martin Hedal, tv, medier 
Noter:

Artiklen tager udgangspunkt i Idans rapport 'Sport på dansk tv -  en analyse af samspillet mellem sport og dansk tv, 1993-2005', som undersøgte 'det skæve mediebillede' og mange idrætsgrenes ringe muligheder for at trænge i gennem det traditionelle mediebillede. Denne artikels fokus er derfor på lavteksponerede idrætsgrenes muligheder i fremtidens mediebillede og anvender VM floorball 2007 som casestudie.

 

Anvendelse af cookies

Idrættens Analyseinstituts hjemmesider bruger cookies for bl.a. at kunne skabe en brugervenlig og overskuelig hjemmeside. Brugen af cookies giver bl.a. informationer om, hvordan hjemmesiden bliver brugt, eller de understøtter særlige funktioner som Twitter-feeds.


Hvis du benytter siderne, accepterer du dette. Vil du vide mere om vores brug af cookies og personrelaterede data klik her.