Kommercielle sportsklubber: Følelser eller forretning?

Af Rasmus Klarskov Storm, 2013

Ph.d.-afhandlingen belyser, hvordan såvel dansk fodbold og håndbold som europæiske ligaer trods markante omsætningsstigninger har oplevet underskud. Med afsæt i teorier af Luhmann og Kornai samt empirisk materiale i form af bl.a. regnskaber fra de danske ligaer og interviews med klubrepræsentanter søger afhandlingen at besvare hvorfor økonomien i klubberne er præget af underskud.

 
Fakta om udgivelsen
Forfatter(e):
Titel:
Kommercielle sportsklubber: Følelser eller forretning? 
Beskrivelse:
Ph.d.-afhandlingen belyser, hvordan såvel dansk fodbold og håndbold som europæiske ligaer trods markante omsætningsstigninger har oplevet underskud. Med afsæt i teorier af Luhmann og Kornai samt empirisk materiale i form af bl.a. regnskaber fra de danske ligaer og interviews med klubrepræsentanter søger afhandlingen at besvare hvorfor økonomien i klubberne er præget af underskud. 
Publikationstype:
Idans analyser og rapporter 
Udgivelsesår:
2013 
Udgivelsesmåned:
 
Udgiver:
Institut for Idræt og Biomekanik, Syddansk Universitet og Idrættens Analyseinstitut
Sprog:
Dansk
Antal sider:
314
ISBN-nr.:
Intet ISBN nummer
Emner:
Eliteidræt, Sportsøkonomi, Medier og marketing
Stikord:
Kommercielle sportsklubber, klubber, professionel idræt, fodbold, håndbold, superliga, håndboldliga, økonomi, Luhman, Kornai, sportsøkonomi, ph.d.-afhandling, kommercialisering 
Noter:
Ingen noter

Anvendelse af cookies

Idrættens Analyseinstituts hjemmesider bruger cookies for bl.a. at kunne skabe en brugervenlig og overskuelig hjemmeside. Brugen af cookies giver bl.a. informationer om, hvordan hjemmesiden bliver brugt, eller de understøtter særlige funktioner som Twitter-feeds.


Hvis du benytter siderne, accepterer du dette. Vil du vide mere om vores brug af cookies og personrelaterede data klik her.