-
Kommercielle sportsklubber: Følelser eller forretning?
Ph.d.-afhandlingen belyser, hvordan såvel dansk fodbold og håndbold som europæiske ligaer trods markante omsætningsstigninger har oplevet underskud. Med afsæt i teorier af Luhmann og Kornai samt empirisk materiale i form af bl.a. regnskaber fra de danske ligaer og interviews med klubrepræsentanter søger afhandlingen at besvare hvorfor økonomien i klubberne er præget af underskud.
Fakta om udgivelsen
Forfatter(e):
Titel:
Kommercielle sportsklubber: Følelser eller forretning?
Beskrivelse:
Ph.d.-afhandlingen belyser, hvordan såvel dansk fodbold og håndbold som europæiske ligaer trods markante omsætningsstigninger har oplevet underskud. Med afsæt i teorier af Luhmann og Kornai samt empirisk materiale i form af bl.a. regnskaber fra de danske ligaer og interviews med klubrepræsentanter søger afhandlingen at besvare hvorfor økonomien i klubberne er præget af underskud.
Publikationstype:
Idans analyser og rapporter
Udgivelsesår:
2013
Udgivelsesmåned:
Udgiver:
Institut for Idræt og Biomekanik, Syddansk Universitet og Idrættens Analyseinstitut
Sprog:
Dansk
Antal sider:
314
ISBN-nr.:
Intet ISBN nummer
Emner:
Eliteidræt, Sportsøkonomi, Medier og marketing
Stikord:
Kommercielle sportsklubber, klubber, professionel idræt, fodbold, håndbold, superliga, håndboldliga, økonomi, Luhman, Kornai, sportsøkonomi, ph.d.-afhandling, kommercialisering
Noter:
Ingen noter