-
Børn i bevægelse. En antropologisk undersøgelse af børn og bevægelse i folkeskolen
Afhandlingen er et antropologisk ph.d.-projekt om børn og bevægelse i folkeskolen, som ligger i kølvandet på folkeskolereformens krav om 45 minutters bevægelse i løbet af skoledagen. Med afsæt i at de ældste klassetrin bevæger sig mindre end de yngste børn, har afhandlingen fokus på 5.-7. klassetrin. Den inddrager børnenes perspektiver på betydningen af bevægelse i relation til bl.a. alder, rum og rammer, bevægelsestyper og sociale relationer. Projektet er knyttet til interventionsprojektet SPACE - rum til fysisk aktivitet, som har til formål at påvirke børn til at være fysisk aktive gennem fysisk og organisatoriske interventioner.
Link: Børn i bevægelse
Fakta om udgivelsen
Forfatter(e):
Titel:
Børn i bevægelse. En antropologisk undersøgelse af børn og bevægelse i folkeskolen
Beskrivelse:
Afhandlingen er et antropologisk ph.d.-projekt om børn og bevægelse i folkeskolen, som ligger i kølvandet på folkeskolereformens krav om 45 minutters bevægelse i løbet af skoledagen. Med afsæt i at de ældste klassetrin bevæger sig mindre end de yngste børn, har afhandlingen fokus på 5.-7. klassetrin. Den inddrager børnenes perspektiver på betydningen af bevægelse i relation til bl.a. alder, rum og rammer, bevægelsestyper og sociale relationer.
Projektet er knyttet til interventionsprojektet SPACE - rum til fysisk aktivitet, som har til formål at påvirke børn til at være fysisk aktive gennem fysisk og organisatoriske interventioner.
Publikationstype:
Andre udgivelser
Udgivelsesår:
2016
Udgivelsesmåned:
Udgiver:
Institut for Idræt og Biomekanik, Det sundhedsvidenskabelige Fakultet, Syddansk Universitet
Sprog:
Dansk
Antal sider:
217
ISBN-nr.:
Intet ISBN nummer
Emner:
Motionsidræt
Stikord:
børn, bevægelse, folkeskole, ph.d., SPACE, fysisk aktivitet, rum, rammer, skole, aktivitetstype
Noter:
Ingen noter
Dokumenter: