Else Ladekjær

Andre udgivelser
  • Børn i bevægelse. En antropologisk undersøgelse af børn og bevægelse i folkeskolen
    Af Else Ladekjær, Institut for Idræt og Biomekanik, Det sundhedsvidenskabelige Fakultet, Syddansk Universitet, 2016
    Afhandlingen er et antropologisk ph.d.-projekt om børn og bevægelse i folkeskolen, som ligger i kølvandet på folkeskolereformens krav om 45 minutters bevægelse i løbet af skoledagen. Med afsæt i at de ældste klassetrin bevæger sig mindre end de yngste børn, har afhandlingen fokus på 5.-7. klassetrin. Den inddrager børnenes perspektiver på betydningen af bevægelse i relation til bl.a. alder, rum og rammer, bevægelsestyper og sociale relationer. Projektet er knyttet til interventionsprojektet SPACE - rum til fysisk aktivitet, som har til formål at påvirke børn til at være fysisk aktive gennem fysisk og organisatoriske interventioner.
    Mere info Link

Anvendelse af cookies

Idrættens Analyseinstituts hjemmesider bruger cookies for bl.a. at kunne skabe en brugervenlig og overskuelig hjemmeside. Brugen af cookies giver bl.a. informationer om, hvordan hjemmesiden bliver brugt, eller de understøtter særlige funktioner som Twitter-feeds.


Hvis du benytter siderne, accepterer du dette. Vil du vide mere om vores brug af cookies og personrelaterede data klik her.