Tine Soulié

Analyser og rapporter
  • Inkluderende idrætsundervisning for børn med handicap og særlige behov - præsentation af kernebegreber
    Af Anette Bentholm, Tine Soulié, Lars Breum Christiansen, Søren Smedegaard, MOV:E, September 2019
    I følge dansk lovgivning samt nationale og internationale konventioner har børn med handicap eller særlige behov ret til at få undervisning og at deltage i idræt sammen med andre elever i skolen. På trods af lovgivning er der alligevel udfordringer med at imødekomme rettigheden. Indledningsvist præsenterer artiklen forståelser i forhold til inklusion i skolen - herunder deltagelse i undervisning og idræt. Efterfølgende præsenterer artiklen kernebegreber relateret til handicap, inklusion og undervisningsdifferentiering. Derudover fremstiller artiklen øvrige socialpædagogiske fokusområder, der er væsentlige i bestræbelserne på at få alle til at deltage i undervisning og idræt i skolen.
    Mere info

Anvendelse af cookies

Idrættens Analyseinstituts hjemmesider bruger cookies for bl.a. at kunne skabe en brugervenlig og overskuelig hjemmeside. Brugen af cookies giver bl.a. informationer om, hvordan hjemmesiden bliver brugt, eller de understøtter særlige funktioner som Twitter-feeds.


Hvis du benytter siderne, accepterer du dette. Vil du vide mere om vores brug af cookies og personrelaterede data klik her.