Jesper von Seelen
Analyser og rapporter
-
Fysisk aktivitet - Læring, trivsel og sundhed i folkeskolen
Rapporten afdækker med afsæt i videnskabelig litteratur på området effekten af fysisk aktivitet i skoleregi på læring, trivsel og sundhed. Den indeholder bl.a. konkrete forslag til planlægning og gennemførsel af bevægelsesaktiviteter i skolen på baggrund af skolereformens krav om 45 minutters bevægelse dagligt i skolen
-
Læring, praksis og kvalitet i idrætstimerne
Ph.d.-afhandlingen undersøger kvaliteten, indholdet og praksis i folkeskolens idrætsundervisning med afsæt i fem cases. Herunder er der bl.a. fokus på, hvordan man øger deltagelsen af idrætssvage elever.
-
Status på idrætsfaget
Rapporten laver med afsæt i en spørgeskemaundersøgelse og kvalitative interviews med idrætslærere, ikke-idrætslærere, skoleledere, forældre og elever en status på folkeskolens idrætsfag.
-
Svømning i den danske folkeskole
Rapporten belyser gennem en flerstrenget undersøgelse svømmeundervisningen i folkeskolen med henblik på at understøtte udviklingen af skolesvømningen. Bl.a. kortlægger undersøgelsen skolesvømningens vilkår og går tæt på, hvordan undersvisningen er, når det er henholdsvis folkeskolelærere og klubtrænere, der forestår undervisningen.
-
Evaluering af gymnastikkaravanen
Evalueringsrapport udarbejdet af Videncenter for Sundhedsfremmeaf , UC Syd, om DGI's landsdækkende gymnastikkaravaneprojekt, der har til formål at fremme børn og unges fysiske aktivitet i gennem brobygning mellem foreninger og folkeskoler.