Sportens potentielle vindue

Af Jakob Draminsky, Marts 2008

Universitetsspecialet med undertitlen 'En teoretisk og empirisk analyse af web-tv' undersøger om web-tv udgør et potentielt medievindue for mindre eksponerede sportsgrene. Specialet er todelt i form af dels en medieanalyse af web-tv ud fra et kommunikativt perspektiv, dels et casestudie af Sport4u.dk.

 
Fakta om udgivelsen
Forfatter(e):
Titel:
Sportens potentielle vindue 
Beskrivelse:
Universitetsspecialet med undertitlen 'En teoretisk og empirisk analyse af web-tv' undersøger om web-tv udgør et potentielt medievindue for mindre eksponerede sportsgrene. Specialet er todelt i form af dels en medieanalyse af web-tv ud fra et kommunikativt perspektiv, dels et casestudie af Sport4u.dk.  
Publikationstype:
Universitetsspecialer 
Udgivelsesår:
2008 
Udgivelsesmåned:
marts 
Udgiver:
Aarhus Universitet, Institut for Informations- og Medievidenskab
Sprog:
Dansk
Antal sider:
128
ISBN-nr.:
Intet ISBN nummer
Emner:
Medier og marketing
Stikord:
Web-tv, medier, publikum, mediesociologi, oplevelser, sport4u, tv-sportsdækning 
Noter:

Specialet bygger sin empiri på en teoretisk analyse af web-tv, herunder bla. en medieanalyse af web-tv og en kortlægning af sport som oplevelsesfænomen, samt en kvalitativ brugerundersøgelse i casestudiet.

Anvendelse af cookies

Idrættens Analyseinstituts hjemmesider bruger cookies for bl.a. at kunne skabe en brugervenlig og overskuelig hjemmeside. Brugen af cookies giver bl.a. informationer om, hvordan hjemmesiden bliver brugt, eller de understøtter særlige funktioner som Twitter-feeds.


Hvis du benytter siderne, accepterer du dette. Vil du vide mere om vores brug af cookies og personrelaterede data klik her.