Sport og medier. Fra interessefælleskab til forretningsorientering

Af Kirsten Frandsen, 2008

Artiklen omhandler de store udviklingstræk i dansk sportsjournalistik, hvis udgangspunkt for at dække sport gradvist har ændret sig fra at være idealistik orienteret til at blive markedsorienteret.,

 
Fakta om udgivelsen
Forfatter(e):
Titel:
Sport og medier. Fra interessefælleskab til forretningsorientering 
Beskrivelse:
Artiklen omhandler de store udviklingstræk i dansk sportsjournalistik, hvis udgangspunkt for at dække sport gradvist har ændret sig fra at være idealistik orienteret til at blive markedsorienteret., 
Publikationstype:
Forum for Idræt 
Udgivelsesår:
2008 
Udgivelsesmåned:
 
Udgiver:
Dansk Idrætshistorisk Forening - Krop og Kultur, Syddansk Universitetsforlag
Sprog:
Dansk
Antal sider:
11
ISBN-nr.:
978-87-7674-346-8
Emner:
Idrætshistorie, Medier og marketing
Stikord:
Sport, medier, avis, TV, radio, journalistik 
Noter:

Eksemplarfremstilling af papirkopier/prints fra Idrætshistorisk Årbog til undervisningsbrug på uddannelsesinstitutioner og intern administrativ brug er tilladt efter aftale med COPY-DAN Tekst & Node. Eksemplarfremstillingen skal ske inden for aftalens begrænsninger.

Anvendelse af cookies

Idrættens Analyseinstituts hjemmesider bruger cookies for bl.a. at kunne skabe en brugervenlig og overskuelig hjemmeside. Brugen af cookies giver bl.a. informationer om, hvordan hjemmesiden bliver brugt, eller de understøtter særlige funktioner som Twitter-feeds.


Hvis du benytter siderne, accepterer du dette. Vil du vide mere om vores brug af cookies og personrelaterede data klik her.