Motivation og tv-sport – en teoretisk og empirisk analyse

Af Martin Hedal, December 2004

Speciale om danske seeres motivation til at se sport i tv. Via en teoretisk behandling og efterfølgende empiriske undersøgelser afdækkes området, og de fundne motivationsfaktorer oplistes efter betydning.

 
Fakta om udgivelsen
Forfatter(e):
Titel:
Motivation og tv-sport – en teoretisk og empirisk analyse 
Beskrivelse:
Speciale om danske seeres motivation til at se sport i tv. Via en teoretisk behandling og efterfølgende empiriske undersøgelser afdækkes området, og de fundne motivationsfaktorer oplistes efter betydning.  
Publikationstype:
Universitetsspecialer 
Udgivelsesår:
2004 
Udgivelsesmåned:
december 
Udgiver:
Afdeling for Film- og Medievidenskab, Københavns Universitet
Sprog:
Dansk
Antal sider:
105
ISBN-nr.:
Intet ISBN nummer
Emner:
Medier og marketing
Stikord:
Reception, receptionssituation, Uses and Gratifications, interesse, social arv, medialisering, image, bekvemmelighed, socialt samvær, identifikation, narrativitet, afslapning, spænding, medieevent, produktionsværdi, underholdning, emotionalitet, køn, æstetik, parasocialt fællesskab, tilgængelighed, spørgeskema, fokusgruppeinterviews, tidsfordriv, opinionsdannere, ritual, fællesskab, national identifikation, baggrundsstøj, social ramme, hygge, virkelighedsflugt, vaner, indlevelse, fjernsyn 
Noter:
Ingen noter

Anvendelse af cookies

Idrættens Analyseinstituts hjemmesider bruger cookies for bl.a. at kunne skabe en brugervenlig og overskuelig hjemmeside. Brugen af cookies giver bl.a. informationer om, hvordan hjemmesiden bliver brugt, eller de understøtter særlige funktioner som Twitter-feeds.


Hvis du benytter siderne, accepterer du dette. Vil du vide mere om vores brug af cookies og personrelaterede data klik her.