-
Motivation og tv-sport – en teoretisk og empirisk analyse
Speciale om danske seeres motivation til at se sport i tv. Via en teoretisk behandling og efterfølgende empiriske undersøgelser afdækkes området, og de fundne motivationsfaktorer oplistes efter betydning.
Fakta om udgivelsen
Forfatter(e):
Titel:
Motivation og tv-sport – en teoretisk og empirisk analyse
Beskrivelse:
Speciale
om danske seeres motivation til at se sport i tv. Via en teoretisk behandling og
efterfølgende empiriske undersøgelser afdækkes området, og de fundne
motivationsfaktorer oplistes efter betydning.
Publikationstype:
Universitetsspecialer
Udgivelsesår:
2004
Udgivelsesmåned:
december
Udgiver:
Afdeling for Film- og Medievidenskab, Københavns Universitet
Sprog:
Dansk
Antal sider:
105
ISBN-nr.:
Intet ISBN nummer
Emner:
Medier og marketing
Stikord:
Reception, receptionssituation, Uses and Gratifications, interesse, social arv, medialisering, image, bekvemmelighed, socialt samvær, identifikation, narrativitet, afslapning, spænding, medieevent, produktionsværdi, underholdning, emotionalitet, køn, æstetik, parasocialt fællesskab, tilgængelighed, spørgeskema, fokusgruppeinterviews, tidsfordriv, opinionsdannere, ritual, fællesskab, national identifikation, baggrundsstøj, social ramme, hygge, virkelighedsflugt, vaner, indlevelse, fjernsyn
Noter:
Ingen noter