-
Den sunde virksomhed
Specialet kortlægger, hvordan danske virksomheder mest hensigtsmæssigt kan udvikle og kommunikere sundhed som led i en CSR-strategi. CSR står for corporate social responsibility og bliver på dansk ofte betegnet 'social ansvarlighed' eller 'strategisk samfundsansvar'.
Download: Den sunde virksomhed
Fakta om udgivelsen
Forfatter(e):
Titel:
Den sunde virksomhed
Beskrivelse:
Specialet kortlægger, hvordan danske virksomheder mest hensigtsmæssigt kan
udvikle og kommunikere sundhed som led i en CSR-strategi. CSR står for corporate
social responsibility og bliver på dansk ofte betegnet 'social
ansvarlighed' eller 'strategisk samfundsansvar'.
Publikationstype:
Analyser og rapporter
Udgivelsesår:
2008
Udgivelsesmåned:
november
Udgiver:
Københavns Universitet, Det Humanistiske Fakultet
Sprog:
Dansk
Antal sider:
99
ISBN-nr.:
Intet ISBN nummer
Emner:
Motionsidræt, Sundhed, Medier og marketing
Stikord:
Sundhed, motion på arbejdspladsen, social ansvarlighed, medarbejdersundhed, sponsorater, kommunikation
Noter:
Specialet, der et teoretisk-empirisk konstrukt, har særligt fokus på CSR
og kommuniktion, men i især kapitel 3 og 6 går specialet i dybden med
nuværende og fremtidige muligheder og udfordringer inden for virksomheders
arbejde med sundhed og motion som en fast forankret del af deres samfundsansvar.
Dokumenter: