Den sunde virksomhed

Af Ida Hagemann, November 2008

Specialet kortlægger, hvordan danske virksomheder mest hensigtsmæssigt kan udvikle og kommunikere sundhed som led i en CSR-strategi. CSR står for corporate social responsibility og bliver på dansk ofte betegnet 'social ansvarlighed' eller 'strategisk samfundsansvar'.

 
Fakta om udgivelsen
Forfatter(e):
Titel:
Den sunde virksomhed 
Beskrivelse:
Specialet kortlægger, hvordan danske virksomheder mest hensigtsmæssigt kan udvikle og kommunikere sundhed som led i en CSR-strategi. CSR står for corporate social responsibility og bliver på dansk ofte betegnet 'social ansvarlighed' eller 'strategisk samfundsansvar'.  
Publikationstype:
Analyser og rapporter 
Udgivelsesår:
2008 
Udgivelsesmåned:
november 
Udgiver:
Københavns Universitet, Det Humanistiske Fakultet
Sprog:
Dansk
Antal sider:
99
ISBN-nr.:
Intet ISBN nummer
Emner:
Motionsidræt, Sundhed, Medier og marketing
Stikord:
Sundhed, motion på arbejdspladsen, social ansvarlighed, medarbejdersundhed, sponsorater, kommunikation 
Noter:
Specialet, der et teoretisk-empirisk konstrukt, har særligt fokus på CSR og kommuniktion, men i især kapitel 3 og 6 går specialet i dybden med nuværende og fremtidige muligheder og udfordringer inden for virksomheders arbejde med sundhed og motion som en fast forankret del af deres samfundsansvar.
Dokumenter:

Anvendelse af cookies

Idrættens Analyseinstituts hjemmesider bruger cookies for bl.a. at kunne skabe en brugervenlig og overskuelig hjemmeside. Brugen af cookies giver bl.a. informationer om, hvordan hjemmesiden bliver brugt, eller de understøtter særlige funktioner som Twitter-feeds.


Hvis du benytter siderne, accepterer du dette. Vil du vide mere om vores brug af cookies og personrelaterede data klik her.