Aktiemarkedets reaktion på frekvente informationer - Et eventstudie af børsnoterede europæiske fodboldklubber

Af Klaus Skov Mortensen, Marts 2010

Med afsæt i økonomisk teori og finansieringsllitteratur behandler specialet karakteristika ved børsnoterede fodboldklubber over for traditionelle virksomheder. Herunder beskæftiger specialet sig med, hvorledes investorer i fodboldklubber reagerer på resultaterne på fodboldbanen.

 
Fakta om udgivelsen
Forfatter(e):
Titel:
Aktiemarkedets reaktion på frekvente informationer - Et eventstudie af børsnoterede europæiske fodboldklubber 
Beskrivelse:
Med afsæt i økonomisk teori og finansieringsllitteratur behandler specialet karakteristika ved børsnoterede fodboldklubber over for traditionelle virksomheder. Herunder beskæftiger specialet sig med, hvorledes investorer i fodboldklubber reagerer på resultaterne på fodboldbanen.  
Publikationstype:
Universitetsspecialer 
Udgivelsesår:
2010 
Udgivelsesmåned:
marts 
Udgiver:
School of Economics and Management
Rekvirent:
Århus Universitet
Sprog:
Dansk
Antal sider:
114
ISBN-nr.:
Intet ISBN nummer
Emner:
Events, Eliteidræt, Medier og marketing, Sportsøkonomi
Stikord:
Økonomisk teori, økonomi, finansieringsllitteratur, børsnoterede fodboldklubber, børsnotering, europæiske fodboldklubber, champions league, penge, sportslige resultater, medier og marketing 
Noter:
Ingen noter

Anvendelse af cookies

Idrættens Analyseinstituts hjemmesider bruger cookies for bl.a. at kunne skabe en brugervenlig og overskuelig hjemmeside. Brugen af cookies giver bl.a. informationer om, hvordan hjemmesiden bliver brugt, eller de understøtter særlige funktioner som Twitter-feeds.


Hvis du benytter siderne, accepterer du dette. Vil du vide mere om vores brug af cookies og personrelaterede data klik her.