-
Aktiemarkedets reaktion på frekvente informationer - Et eventstudie af børsnoterede europæiske fodboldklubber
Med afsæt i økonomisk teori og finansieringsllitteratur behandler specialet karakteristika ved børsnoterede fodboldklubber over for traditionelle virksomheder. Herunder beskæftiger specialet sig med, hvorledes investorer i fodboldklubber reagerer på resultaterne på fodboldbanen.
Fakta om udgivelsen
Forfatter(e):
Titel:
Aktiemarkedets reaktion på frekvente informationer - Et eventstudie af børsnoterede europæiske fodboldklubber
Beskrivelse:
Med afsæt i økonomisk teori og finansieringsllitteratur behandler
specialet karakteristika ved børsnoterede fodboldklubber over
for traditionelle virksomheder. Herunder beskæftiger specialet sig med,
hvorledes investorer i fodboldklubber reagerer på resultaterne på
fodboldbanen.
Publikationstype:
Universitetsspecialer
Udgivelsesår:
2010
Udgivelsesmåned:
marts
Udgiver:
School of Economics and Management
Rekvirent:
Århus Universitet
Sprog:
Dansk
Antal sider:
114
ISBN-nr.:
Intet ISBN nummer
Emner:
Events, Eliteidræt, Medier og marketing, Sportsøkonomi
Stikord:
Økonomisk teori, økonomi, finansieringsllitteratur, børsnoterede fodboldklubber, børsnotering, europæiske fodboldklubber, champions league, penge, sportslige resultater, medier og marketing
Noter:
Ingen noter