Konference i Malmö
11.09.2006
Af Ida HagemannI globaliseringens og kommercialiseringens tidsalder har sporten fået en helt ny attraktionsværdi for turistbranchen. Sportsbegivenheder er i dag med til at markedsføre byer og regioner og skabe økonomisk vækst i turistbranchen.
I samarbejde med Skåneidrotten og Malmö by arrangerer Malmö Högskola en international idrætskonference med fokus på netop sport, turisme og city marketing. Undervejs på konferencen får deltagerne indsigt i temaer som sport, urbanisering og turisme samt i nyafsluttede sportsbegivenheder, heriblandt VM i fodbold i Tyskland og EM i atletik i Göteborg.
Sport og oplevelsesøkonomi
Konferencen er et eksempel på det øgede fokus på oplevelsesøkonomi, men hvordan måler man de økonomiske gevinster ved sportsbegivenheder? Og hvilken betydning har udviklingen for sportens oprindelige natur? Hvilken indflydelse har nye sportsgrene på en bys image? Hvilken rolle spiller sports management i dag og i fremtiden?
Disse spørgsmål vil blive diskuteret og besvaret af en række udenlandske eksperter, heriblandt præsident Berit Skirstad fra European Association of Sports Management, ESAM, og professor Holger Preuss fra Johannes Gutenberg-Universität Mainz.
Konferencen henvender sig til alle med interesse for samspillet mellem sportsbegivenheder, turisme og markedsføring. Tilmeldingsfristen er den 12. september 2006.