Konference i Malmö

11.09.2006

Af Ida Hagemann
Malmö afholder international konference om sport, turisme og city marketing fra den 28.-29. september 2006.

I globaliseringens og kommercialiseringens tidsalder har sporten fået en helt ny attraktionsværdi for turistbranchen. Sportsbegivenheder er i dag med til at markedsføre byer og regioner og skabe økonomisk vækst i turistbranchen.

I samarbejde med Skåneidrotten og Malmö by arrangerer Malmö Högskola en international idrætskonference med fokus på netop sport, turisme og city marketing. Undervejs på konferencen får deltagerne indsigt i temaer som sport, urbanisering og turisme samt i nyafsluttede sportsbegivenheder, heriblandt VM i fodbold i Tyskland og EM i atletik i Göteborg.

Sport og oplevelsesøkonomi
Konferencen er et eksempel på det øgede fokus på oplevelsesøkonomi, men hvordan måler man de økonomiske gevinster ved sportsbegivenheder? Og hvilken betydning har udviklingen for sportens oprindelige natur? Hvilken indflydelse har nye sportsgrene på en bys image? Hvilken rolle spiller sports management i dag og i fremtiden?

Disse spørgsmål vil blive diskuteret og besvaret af en række udenlandske eksperter, heriblandt præsident Berit Skirstad fra European Association of Sports Management, ESAM, og professor Holger Preuss fra Johannes Gutenberg-Universität Mainz.  

Konferencen henvender sig til alle med interesse for samspillet mellem sportsbegivenheder, turisme og markedsføring. Tilmeldingsfristen er den 12. september 2006.

 

Kommentar

* påkrævet felt

*
*
*
Hvad er 5 gange 2?
*


Retningslinjer:
Du er meget velkommen til at kommentere denne artikel. Idrættens Analyseinstitut forbeholder sig dog ret til at afvise kommentarer, som ikke holder sig inden for emnet eller overskrider grænserne for god debattone.

Anvendelse af cookies

Idrættens Analyseinstituts hjemmesider bruger cookies for bl.a. at kunne skabe en brugervenlig og overskuelig hjemmeside. Brugen af cookies giver bl.a. informationer om, hvordan hjemmesiden bliver brugt, eller de understøtter særlige funktioner som Twitter-feeds.


Hvis du benytter siderne, accepterer du dette. Vil du vide mere om vores brug af cookies og personrelaterede data klik her.