Samarbejde om marketing
01.03.2006
Af Søren BangDIF og Team Danmark satser nu på oprette et fælles marketingselskab, der skal øge de samlede indtægter fra sponsorer og andre kommercielle samarbejdspartnere.
Det sker efter, at de to organisationers bestyrelser har givet grønt lys for planerne, der omfatter dannelsen af et fondskontrolleret aktieselskab.
Efter planen skal et udkast til vedtægter for fonden og marketingselskabet nu forelægges for Team Danmarks bestyrelse og DIF repræsentantskab i begyndelse af maj.
Bred palet af tilbud
Team Danmark lægger sin nuværende marketingafdeling ind i det nye selskab. Samtidig bidrager DIF med olympiske og IT-rettigheder, ligesom specialforbund kan indgå aftale med selskabet om udnyttelse af deres retteigheder.
Ambitionen er, at samkøringen vil kunne skabe mere attraktive tilbud til kommercielle samarbejdspartnere og dermed øge de samlede indtægter væsentligt.
"Ved at give sponsorer og kommercielle samarbejdspartnere en bred palet af tilbud, som ikke findes samlet noget andet steds, forventer vi, at to plus to ikke blot bliver til fem for dansk idræt, men meget mere," siger Ole Daugbjerg fra Team Danmarks bestyrelse, der har været formand for den arbejdsgruppe, som har afdækket det nye selskabs potentiale.