Samarbejde om marketing

01.03.2006

Af Søren Bang
DIF og Team Danmark har besluttet at gå videre med planerne om et nyt marketingselskab.

DIF og Team Danmark satser nu på oprette et fælles marketingselskab, der skal øge de samlede indtægter fra sponsorer og andre kommercielle samarbejdspartnere.

Det sker efter, at de to organisationers bestyrelser har givet grønt lys for planerne, der omfatter dannelsen af et fondskontrolleret aktieselskab.

Efter planen skal et udkast til vedtægter for fonden og marketingselskabet nu forelægges for Team Danmarks bestyrelse og DIF repræsentantskab i begyndelse af maj.

Bred palet af tilbud 
Team Danmark lægger sin nuværende marketingafdeling ind i det nye selskab. Samtidig bidrager DIF med olympiske og IT-rettigheder, ligesom specialforbund kan indgå aftale med selskabet om udnyttelse af deres retteigheder.

Ambitionen er, at samkøringen vil kunne skabe mere attraktive tilbud til kommercielle samarbejdspartnere og dermed øge de samlede indtægter væsentligt.

"Ved at give sponsorer og kommercielle samarbejdspartnere en bred palet af tilbud, som ikke findes samlet noget andet steds, forventer vi, at to plus to ikke blot bliver til fem for dansk idræt, men meget mere," siger Ole Daugbjerg fra Team Danmarks bestyrelse, der har været formand for den arbejdsgruppe, som har afdækket det nye selskabs potentiale.

 

Kommentar

* påkrævet felt

*
*
*
Hvad er 5 gange 2?
*


Retningslinjer:
Du er meget velkommen til at kommentere denne artikel. Idrættens Analyseinstitut forbeholder sig dog ret til at afvise kommentarer, som ikke holder sig inden for emnet eller overskrider grænserne for god debattone.

Anvendelse af cookies

Idrættens Analyseinstituts hjemmesider bruger cookies for bl.a. at kunne skabe en brugervenlig og overskuelig hjemmeside. Brugen af cookies giver bl.a. informationer om, hvordan hjemmesiden bliver brugt, eller de understøtter særlige funktioner som Twitter-feeds.


Hvis du benytter siderne, accepterer du dette. Vil du vide mere om vores brug af cookies og personrelaterede data klik her.