Konference - sidste update
15.10.2005
Af redaktionen205 deltagere havde pr. 26. november tilmeldt sig konferencen 'Dansk idræt i en anden liga' i Atletion, Århus den 28.-29. november om dansk idræts rolle i oplevelsesøkonomien. Samtidig har 120 tilmeldt sig konferencemiddagen mandag aften.
Den store interesse betyder, at der ikke er plads til flere deltagere i middagen, og at der nu oprettes en venteliste. Til selve konferencen modtager vi endnu en håndfuld tilmeldinger, før pladsen tvinger os til at lukke for tilmelding.
OBS! Programændring
Der er lørdag sket en lille justering af programmet, som tegner til at blive et 'topmøde' for beslutningstagere med interesser i dansk eliteidræt og professionel idræt: Søren Bangs indlæg om byggeboom af opvisningsanlæg til fodbold og håndbold flytter til åbnings-sessionen mandag formiddag, mens revisior Jesper Jørgensens indlæg om fodboldnationens sande tilstand flytter til sessionen om byggerier og kommunale partnerskaber tirsdag eftermiddag.
På grund af den store deltagelse er selve konferencen flyttet fra repræsentationslokalet Glory til Lille Stadionhal. Indgang fra hovedindgangen på Stadion Allé.
På konferencen sætter Idan fokus på en række af de aktuelle brændpunkter, som vil præge idrættens vilkår i de kommende år: Byggerier, offentlig involvering, mediernes rolle, sponsorering, teknologi, ledelse og international indflydelse. Samtidig præsenteres resultater fra helt dugfriske analyser af blandt andet mediedækningen af dansk idræt samt dansk håndbolds hastige udvikling fra forening til forretning over den seneste halve snes år.
Du finder CV'er på oplægsholderne på denne side.
Ny oplægsholder
Seneste oplægsholder på programmet er briten Paul Wright fra Aura Sports, som lever af at rådgive blandt andet en række af Englands førende fodboldklubber om interaktive rettigheder. Paul Wright har erfaring som kommerciel direktør på BSkyB og salgsdirektør hos Sports.com. Han vil tale om sammensmeltningen af forskellige medier, og om klubbers og forbunds muligheder for at begå sig i fremtidens mediebillede.
Vi håber meget, at også topklubber fra håndbold, fodbold, ishockey m.v. vil benytte lejligheden til at hente en række konkrete redskaber, nye kontakter og ny viden på konferencen.
Konferencen er tænkt som en blanding af inspiration, debat, analyse og netværksdannelse – det sidste ikke mindst ved konferencemiddagen mandag aften.
Workshop for klubber og forbund
Blandt talerne er den tidligere marketingchef for den internationale olympiske komité, Michael Payne, som ubestridt hører til blandt de mest indflydelsesrige skikkelser i international sportmarketing.
Michael Payne giver først et generelt oplæg ud fra egne erfaringer om, hvad der skal til for at løfte dansk idræt.
Derefter har han indvilliget i at stille op i en særlig workshop for klubbers og forbunds PR- og marketingfolk. Her får man altså mulighed for at stille helt konkrete og praktiske spørgsmål til en mand, der har været helt tæt på de absolut største tv- og sponsorkontrakter i international idræt og i øvrigt formået at få over 200 nationale olympiske komitéer og 35 internationale specialforbund til at samarbejde tæt om produktet.
En anden spændende taler er direktøren for Ricoh Arena i Coventry, Paul Fletcher, der for tiden leder en arbejdsgruppe i Storbritannien, som indsamler erfaringer om det "ultimative stadionbyggeri" baseret på de senere års milliardinvesteringer i nye anlæg i Storbritannien.