Kamp om sport på nettet
12.07.2011
Af Ditte ToftBrugerstyrede nyhedssites, fan websites og sportsklubber, der leverer deres egne sportsnyheder. Fra en række forskellige sider har den klassiske sportsjournalistik fået konkurrence på internettet.
Konsekvenserne, de nye muligheder og betydningen for arbejdsbetingelserne i sportsjournalistikken retter UPDATE og Danske Sportsjournalister blikket mod, når de indbyder til konference den 29. august 2011.
En række profiler fra sportsjournalistikken og sporten vil fortælle om deres arbejde med nye digitale medier.
Den engelske blogger og journalist David Conn vil give et indblik i sit arbejde med at tage den undersøgende sportsjournalistik fra den traditionelle printform og føre den over til bloggen.
Fra Bayern Münchens pressechef Markus Hörwick bliver det muligt at høre om, hvordan en stor fodboldklub arbejder med formidling på de mange forskellige digitale platforme.
Blandt danske oplægsholdere kan nævnes DR-journalisten Henrik Liniger, som fortæller om Twitter som formidlingsplatform under dækningen af Tour de France, og redaktør på Ekstra Bladet Geir Terje Ruud diskuterer mulighederne for at udvikle sportsjournalistikken digitalt.
Konferencen finder sted den 29. august i København, og prisen er 2.750 kr. (1.750 kr. for medlemmer af Pressens Uddannelsesfond). Læs nærmere om program og tilmelding på UPDATE.