Idrættens virtuelle arenaer
14.06.2011
Sociale medier sætter fart på den stille revolution
De sociale mediers fremmarch øger hastigheden på de senere års store forandringer i idrætsbilledet, viser rapporten ‘Idrættens virtuelle arenaer’, som Idan netop har offentliggjort.
Læs artiklen om de virtuelle arenaer
Ti perspektiver på idrættens virtuelle arenaer
Analyserne i rapporten 'Idrættens virtuelle arenaer' har afsæt i ti temaer. De ti temaer belyses her nærmere og perspektiveres.
Læs artikler om temaer og perspektiveringer
Ti anbefalinger til brug af de virtuelle idrætsarenaer
Med afsæt i rapporten 'Idrættens virtuelle arenaer' giver forfatter Martin Hedal en række anbefalinger til ti forskellige målgrupper i arbejdet med de virtuelle idrætsarenaer.
Læs artikel med de ti anbefalinger
NYHED: Atletikforbund åbner motionssite
Dansk Atletik Forbund, TryghedsGruppen og Jyllands-Posten går sammen om en ny motionsportal, MotionDANMARK.
Ny virtuel idrætsarena på vej
Danskudviklet ’ virtuel arena’ satser på international succes som socialt medie kombineret med en handelsportal. Portalen skal på sigt skabe øgede indtægter til idrætten.
Læs artikel om SportWeeDoo her
CASE: Sociale medier passer godt ind i idrætsforeningen
Facebook-ekspert anbefaler idrætsforeninger at bruge sociale medier. Han står selv bag Gentofte Volleys Facebook-satsning, som helt har erstattet den gamle hjemmeside.Halvmarathon.
ANALYSE: Internettet motiverer til motion
Sociale og organisatoriske websites motiverer mennesker til at være mere fysisk aktive. Over 25 pct. af deltagerne i Idans brugerundersøgelse hævder, at deres aktivitetsniveau er øget efter tilmelding til tjenesten.
ANALYSE: Hvorfor skal idrætten forholde sig til internettet?
Rasmus Johnsen fra ACTIVE institute analyserer internettets udvikling og potentialer - ikke mindst for idrætten. Artiklen indeholder i internettes ånd en række links.
ANALYSE: Den brede idræt er aktiv i sociale webmedier
Den brede idræt benytter sig i stigende grad af sociale og organisatoriske medier på nettet. Facebook samler mange tusinde brugere omkring den brede idræt.
ANALYSEARTIKEL: Karakteristik af 'idrættens virtuelle arenaer' - Forandret kommunikation i idrætten - socialt og organisatorisk
Hvad og hvem er 'idrættens virtuelle arenaer'? Og hvordan kan ’arenaerne’ via webbaserede it-værktøjer bidrage til kommunikationen i den selvorganiserede og organiserede idrætsverden via en række forskellige funktioner? Få overblikket i projektets første analytiske artikel.
PORTRÆTTER: Idans portrætter af 'idrættens virtuelle arenaer'
Idan portrætterer løbende danske iværksættervirksomheder inden for idrætssektoren som en del af projektet ’Idrættens Iværksættere’ - herunder virksomhederne bag de 'virtuelle arenaer':
Læs artikler om 'idrættens virtuelle arenaer'
Læs artikler om alle portrætterede iværksættervirksomheder
BESKRIVELSER: Præsentationer af 'idrættens virtuelle arenaer'
Idan har bedt ’idrættens virtuelle arenaer’ om at præsentere sig på én A4-side.
Læs beskrivelserne på samme side som portrætterne
Projektet 'Idrættens virtuelle arenaer' er støttet af Nordea-fonden samt Danske Gymnastik- og Idrætsforeninger (DGI) og De Danske Skytteforeninger (DDS).