Arkitektur, Pædagogik og Sundhed

28.04.2010

Af Ditte Toft
Tirsdag d. 18. maj inviterer forskningsprogrammet Arkitektur, Pædagogik og Sundhed (APOS) til konference og udgivelse af antologien 'AproPOS – Arkitektur, Pædagogik og Sundhed'.

Siden 2004 har forskningsprojektet Arkitektur, Pædagogik og Sundhed (APOS) arbejdet med at skabe ny viden om samspillet mellem pædagogiske processer og byggeri/planlægning for at finde ud af, hvordan det kan fremme sundhed og kompetenceudvikling hos børn og unge.

Konferencen på Kunstakademiets Arkitektskole præsenterer forskningsprojektets delresultater, og ved samme lejlighed bliver antologien 'AproPOS – Arkitektur, Pædagogik og Sundhed' udgivet.

Forskningen i projektet er formuleret i samarbejde mellem en række institutioner inden for pædagogik og arkitektur. Det gælder på det pædagogiske område Danmarks Pædagogiske Universitetsskole og Forskningsprogram for Miljø- og Sundhedspædagogik, mens det inden for arkitekturen er Kunstakademiets Arkitektskole og Center for Idræt og Arkitektur.

Konferencen er især relevant for planlæggere, arkitekter, skolefolk og nøglepersoner i skolebyggeri og undervisningsplanlægning.

Kommentar

* påkrævet felt

*
*
*
Hvad er 5 gange 2?
*


Retningslinjer:
Du er meget velkommen til at kommentere denne artikel. Idrættens Analyseinstitut forbeholder sig dog ret til at afvise kommentarer, som ikke holder sig inden for emnet eller overskrider grænserne for god debattone.

Anvendelse af cookies

Idrættens Analyseinstituts hjemmesider bruger cookies for bl.a. at kunne skabe en brugervenlig og overskuelig hjemmeside. Brugen af cookies giver bl.a. informationer om, hvordan hjemmesiden bliver brugt, eller de understøtter særlige funktioner som Twitter-feeds.


Hvis du benytter siderne, accepterer du dette. Vil du vide mere om vores brug af cookies og personrelaterede data klik her.